OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

INEOS Grenadier

INEOS Grenadier — informacje podstawowe

POCZĄTKI 

W 2017 r. prezes firmy INEOS, sir Jim Ratcliffe, pasjonat motoryzacji i doświadczony poszukiwacz przygód, dostrzegł na rynku lukę dla minimalistycznego, użytkowego, ciężko pracującego pojazdu z napędem 4X4, który odpowiada współczesnym potrzebom i gwarantuje niezawodność. Pomysł opracowania pojazdu od podstaw był rozwijany przez sir Jima z przyjaciółmi w położonym w dzielnicy Belgravia w Londynie ich ulubionym pubie „The Grenadier”, który zainspirował nazwę samochodu. Utworzono spółkę INEOS Automotive Limited i zebrano zespół profesjonalistów z branży motoryzacyjnej, aby urzeczywistnić tę wizję i spojrzeć z nowej perspektywy na rozwój i produkcję pojazdów 4X4. 

 

Dzięki połączeniu brytyjskiego ducha i stylistyki z niemieckim rygorem inżynieryjnym Grenadier będzie prawdziwie bezkompromisowym samochodem 4X4 zbudowanym całkiem od podstaw. Zaprojektowany, aby sprostać każdym warunkom, zapewni najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe, trwałość i niezawodność wszystkim, którzy traktują pojazd przede wszystkim jako narzędzie pracy. W 2021 roku rozpoczęto przyjmowanie rezerwacji, a pierwsze dostawy rozpoczną się w lipcu 2022 roku. 

INEOS 

INEOS Automotive to spółka-córka grupy INEOS (www.ineos.com), czołowego producenta petrochemikaliów, specjalistycznych środków chemicznych i produktów naftowych. Zatrudnia 26 000 osób w 36 firmach, a jej sieć produkcyjna obejmuje 194 zakłady produkcyjne w 29 krajach. Od farb i lakierów, tworzyw sztucznych i tekstyliów po technologie, leki i telefony komórkowe — materiały produkowane przez INEOS wzbogacają niemal każdy aspekt współczesnego życia. W 2019 roku grupa INEOS osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 61 mld USD oraz zysk operacyjny EBITDA około 6 mld USD. 

INEOS Grenadier — dane techniczne 

Wymiary 

Długość: 4927 mm (z kołem zapasowym)

Szerokość: 1930 mm (bez lusterek)

Wysokość: 2033 mm

Rozstaw osi: 2922 mm

Masa i obciążenie 

Zdolność holownicza: 3500 kg

Masa własna samochodu gotowego do jazdy: do potwierdzenia

Ładowność: do potwierdzenia

Możliwości jazdy terenowej 

Blokady mechanizmu różnicowego: trzy (centralna = dźwignia mechaniczna, przód i tył = e-blokady)

Podwozie: mocowane na ramie (rama podłużnicowa)

Zawieszenie: osie belkowe, sprężyny śrubowe, wychylenie kół = 9° (przód) i 12° (tył)

Kąt natarcia / zejścia / rampowy / prześwit: do potwierdzenia

Głębokość brodzenia: do potwierdzenia

Zespół napędowy 

Układ napędowy: stały napęd na cztery koła

Przekładnia: 8-stopniowa automatyczna przekładnia ZF z opcją ręcznej zmiany biegów

Przekładnia różnicowa: dwustopniowa (Hi / Lo) 

Silniki: sześciocylindrowe silniki rzędowe BMW z dwiema turbosprężarkami, benzynowe i wysokoprężne

Parametry silnika benzynowego (B58): Moc = 285 KM, maks. moment obrotowy = 450 Nm

Parametry silnika wysokoprężnego (B57): Moc = 249 KM, maks. moment obrotowy = 550 Nm

Koła i opony 

Koła: 17- i 18-calowe obręcze kół ze stali i stopów lekkich

Opony: dostępne dwie opcje, obie z symbolem alpejskim:

Bespoke Bridgestone All-Terrain (265 70R17 XL 116S / 255 70R18 XL 116S)

BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 (LT265 70R17 121 118S / LT255 70R18 117 114S)

 

Jak wygląda następca Defendera wiemy, ale czy mógłby wyglądać inaczej, gdyby zdecydowano się na pozostanie przy klasycznych rozwiązaniach czyli ramie i sztywnych mostach? Tego nie wiemy, ale możemy zobaczyć wizję dalszego życia klasycznego Defa przygotowaną przez firmę INEOS w postaci projektu Grenadier. Ma być to pojazd użytkowy przeznaczony do ciężkich warunków – żaden SUV. Na razie pokazano rendery ostatecznego wyglądu, lecz jeszcze trwają prace konstrukcyjne w ramowym podwoziu i układzie napędowym przygotowywanym we współpracy z Magna Steyr. Napęd pochodzi z 3-litrowego silnika BMW połaczonego z 8-stopniowym automatem ZF.

https://www.youtube.com/watch?v=yZVYpdoqFow

INEOS Grenadier — stylistyka

STYLISTYKA ZEWNĘTRZNA

Stylistyka nowego Grenadiera to oczywiste ćwiczenie z zakresu „funkcjonalność ponad formą”, gdzie wszystkie elementy zaprojektowano z myślą o odzwierciedleniu praktycznej funkcjonalności pojazdu. Projekt stylistyki ukierunkowano przede wszystkim na zapewnienie największych możliwości jazdy terenowej oraz najlepszych w swojej klasie możliwości holowania i załadunku. Model INEOS Grenadier stworzono od podstaw na bazie zupełnie nowej płyty i zaprojektowano z myślą o spełnieniu potrzeb przyszłych właścicieli, wymagających wytrzymałego i komfortowego pojazdu roboczego, który ma duże możliwości i wszędzie dojedzie. 

„Wytyczne były proste. Dążyliśmy do stworzenia nowoczesnego i funkcjonalnego pojazdu 4X4 o dużych możliwościach. Podstawowym założeniem projektu była najwyższa użyteczność”, powiedział Toby Ecuyer, kierownik działu projektowego. „Stylistyka łatwa do odczytania, bez dwuznaczności odnośnie do przeznaczenia Grenadiera. Jest tu wszystko, co potrzebne, i nie ma niczego, co jest zbędne. Nic nie jest na pokaz. Nowoczesne techniki inżynieryjne i produkcyjne gwarantują ogromne możliwości Grenadiera oraz dotrzymanie wierności koncepcji stworzenia utylitarnego pojazdu, który przetrwa próbę czasu”.

Podejście do projektowania

  • Grenadier będzie komfortowy i będzie spełniać oczekiwania konsumenta z XXI wieku dotyczące poziomu wyposażenia i systemów bezpieczeństwa. 
  • Równowagę proporcji uzyskano, ponieważ nie występowały żadne ograniczenia związane ze starą płytą podłogową: zaczęliśmy od samego początku i w żadnym miejscu nie poszliśmy na kompromis.

 

Praktyczność

  • Najpierw otwierają się małe tylne drzwi, aby umożliwić łatwy załadunek i rozładunek mniejszych towarów. 
  • Opcjonalna tylna drabina ułatwia dostęp do dachu, a jej konstrukcja pozwala wyrównać ją z liniami zamykania tylnej klapy. 
  • W Grenadierze mieści się europaleta. 
  • Montowane standardowo okablowanie zewnętrzne z wyjściami w przedniej i tylnej części dachu umożliwia łatwy dostęp do wyprowadzenia zasilania pod lampy dodatkowe, oświetlenie robocze lub sygnalizatory obrotowe. 
  • Okrągłe lampy z przodu i z tyłu sugerują wytrzymałość, jaką zapewniałaby lita rura biegnąca od przodu do tyłu; z konstrukcją zintegrowano środkowe lampy pomocnicze (dostępne w standardzie). 
  • Z prawej i z lewej strony z przodu zamontowano takie same lampy, co ułatwia serwis oraz zwiększa dostępność części. Również tylne lampy stanowią jeden zespół. 
  • Na przednich błotnikach można usiąść. 
  • Listwy i poprzeczki dachowe umożliwiają załadunek towarów i ich zabezpieczenie bezpośrednio bez bagażnika dachowego (który oczywiście można z łatwością zamontować).  
  • Do umieszczonego z tyłu schowka można uzyskać dostęp od zewnątrz i schować w nim zabrudzone przedmioty. 

Personalizacja

  • Grenadier umożliwia swobodne dodawanie kolejnych zgodnych akcesoriów i zapewnia klientom możliwość dostosowania pojazdu do własnych, stale ewoluujących wymagań.
  • Firma INEOS udostępni szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego. Chcemy również, aby właściciele Grenadiera połączyli ze swoim pojazdem już posiadane wyposażenie oraz aby producenci niezależni opracowali własne, kompatybilne akcesoria. 
  • Linie przewężenia są funkcjonalne — odbijacze na drzwiach lub opcjonalny „pas użytkowy” na drzwiach i w tylnej części nadwozia pozwalają mocować takie ładunki lub akcesoria jak kanistry.

WYGLĄD WNĘTRZA 

Wnętrze modelu INEOS Grenadier zaprojektowano z myślą o zapewnieniu przestrzeni, praktyczności i wszechstronności, jakich oczekują właściciele użytkowych samochodów 4X4. Zaczynając od podstaw, w naszym projekcie uwzględniliśmy nowoczesne technologie i poziom komfortu, jakich oczekują kierowcy od współczesnych i przyszłych pojazdów.

„Gdy zaczęliśmy myśleć o wnętrzu Grenadiera, szukaliśmy inspiracji, przyglądając się uważnie nowoczesnym samolotom, łodziom, a nawet ciągnikom, w których przełączniki są rozmieszczone w sposób gwarantujący optymalną funkcjonalność, zwykłe elementy sterujące są pod ręką, a pomocnicze umieszczone są nieco dalej”, powiedział Toby Ecuyer, szef działu projektowego. „Tę samą koncepcję można dostrzec w Grenadierze: układ jest funkcjonalny i logiczny, zaprojektowany z myślą o łatwości obsługi. Jest tu wszystko, co potrzebne, i nie ma niczego, co jest zbędne”.

 

Podejście do projektowania 

  • Praktyczność i wszechstronność, ale z nowoczesną techniką i komfortem. 
  • Nowatorskie, ale ponadczasowe wzornictwo: nie podążamy za trendami ani nie deklarujemy nowego stylu. 
  • Zabawne akcenty wzornicze inspirowane żeglarstwem i kolarstwem będące ukłonem w stronę pasji firmy INEOS do przygody i sportu. 

Praktyczna pracowitość: maszyna gotowa na wszystkie wyzwania 

  • Możliwa do czyszczenia wodą podłoga gumowa z otworami odpływowymi; bryzgoszczelne, łatwe do wytarcia powierzchnie konsoli zmiany biegów i deski rozdzielczej. 
  • Odporne na zużycie, antypoślizgowe, odporne na plamy i wodę siedzenia niewymagające stosowania dodatkowej ochrony. 
  • Łatwe podłączenie okablowania oświetlenia zewnętrznego, wyciągarek i innych akcesoriów. 
  • Wnęka ładunkowa wyposażona w haki mocujące oraz możliwość zastosowania wewnętrznych szyn mocujących do zabezpieczenia ładunku. 
  • Duże uchwyty na desce rozdzielczej i na słupku A zapewniające dodatkowe wsparcie w trudnym terenie. 
  • Liczne możliwości przechowywania: suchy schowek pod tylnym siedzeniem, zamykany schowek w konsoli środkowej, bezpieczny schowek boczny w przestrzeni bagażowej, uchwyty na butelki o pojemności jednego litra we wszystkich drzwiach. 
  • Opcjonalny zestaw zasilający z przetwornikiem prądu zmiennego o mocy 2000 W do zasilania narzędzi i urządzeń elektrycznych. 
  • Wersja osobowa wyposażona w pięć foteli Recaro; wersja użytkowa może mieć układ
    dwu- lub pięcioosobowy. 
  • Dwumiejscowa wersja użytkowa może pomieścić europaletę. 

Intuicyjny i funkcjonalny układ z fizycznymi przełącznikami 

  • Przełączniki są szeroko rozmieszczone i wyraźnie oznaczone, co ułatwia ich obsługę w trakcie jazdy — także w rękawiczkach. 
  • Układ umożliwia pilotowi obsługę dodatkowych elementów sterujących, gdy kierowca koncentruje się na drodze przed pojazdem. 
  • Konsola górna jest wyposażona w elementy sterujące blokadami mechanizmów różnicowych, obwodami zasilania dodatkowego i odłącznikiem mocy.
  • Na ekranie dotykowym o przekątnej 12,3 cala wyświetlany jest cyfrowy zestaw wskaźników i menu systemu infotainment; dostęp do wszystkich menu można uzyskać za pomocą ekranu dotykowego lub pokrętła na konsoli środkowej (gdy dłonie są mokre lub zabłocone). 
  • Dzięki obsłudze funkcji Apple CarPlay / Android Auto nawigacja będzie zawsze aktualna. 
  • Prawdziwym poszukiwaczom przygód system nawigacji Pathfinder Off-Road Navigation pozwala programować, śledzić i zapisywać trasy za pomocą punktów orientacyjnych, jeżeli w okolicy nie widać znaków drogowych ani śladów opon. 
  • Wielofunkcyjna kierownica jest regulowana w trzech płaszczyznach i ma oznaczenie położenia godziny 12. 
  • Opcjonalne dachowe panele szklane można odchylić albo całkowicie zdemontować. 

 

Niesamowita wytrzymałość 

  • Trwałe materiały, które przetrwają próbę czasu. 
  • Fotele Recaro zapewniają komfort i wsparcie na drodze i w terenie; opcjonalnie są dostępne podgrzewane przednie fotele i pełna skórzana tapicerka. 
  • Konstrukcję zaprojektowano tak, aby zawierała jak najwięcej rozwiązań mechanicznych, z liczbą modułów ECU mniejszą o około połowę w porównaniu do podobnych pojazdów
    — można tu na przykład znaleźć fizyczny kluczyk do stacyjki.  
  • Naszym celem było zwiększenie niezawodności oraz zaoferowanie bardziej analogowych i prawdziwych wrażeń z jazdy. 
  • Duże możliwości indywidualizacji dzięki szerokiej gamie opcji i akcesoriów open-source. 
  • Wersja osobowa jest wyposażona w uchwyty ISOFIX/i-Size do mocowania fotelików dziecięcych. 

INEOS Grenadier — rozwiązania techniczne i produkcja

ROZWIĄZANIA TECHNICZNE / TESTY I PRACE ROZWOJOWE

W maju 2021 roku firma INEOS Automotive ukończyła dynamiczne testy pierwszej fazy prototypu Grenadiera po wyczerpującym zbadaniu jego możliwości jazdy terenowej na jednym z najbardziej wymagających szlaków testowych 4X4 na świecie — słynnych ścieżkach góry Schöckl w pobliżu siedziby głównej partnera technologicznego Magna Steyr w Austrii. 

Austriackie góry są powszechnie znane z surowego terenu pełnego twardych skał. Od dekad są wykorzystywane przez firmę Magna Steyr jako miejsce ostatecznego testu możliwości jazdy terenowej i wytrzymałości pojazdów przeznaczonych do zadań specjalnych. W wewnętrznym zespole firmy INEOS oraz u jej partnerów uczestniczących w pracach rozwojowych — w szczególności w firmie Magna i AVL — do prac nad rozwojem Grenadiera zatrudniono około 350 inżynierów.

Od połowy 2021 roku zintensyfikowano program testów Grenadiera, w ramach którego sprawdzono ponad 130 prototypów drugiej fazy w ekstremalnych środowiskach na całym świecie. Ogółem w programie prac rozwojowych pokonano ponad 1,8 miliona kilometrów. Oprócz testów w obrębie góry Schöckl technicy pomyślnie wykorzystali prototypy Grenadiera do przeprowadzenia precyzyjnej kalibracji silnika w niskich temperaturach w północnej Szwecji, do ukończenia prac rozwojowych nad dynamiką pojazdu na Węgrzech oraz do testów w wysokich temperaturach w najbardziej wymagających środowiskach na świecie, między innymi w Maroku.

W ramach prac rozwojowych nad modelem Grenadier 4X4 firma INEOS Automotive współpracowała z The HALO Trust. The HALO Trust to największa na świecie organizacja humanitarna zajmująca się utylizacją broni oraz rozbrajaniem pól minowych. Flota tej brytyjsko-amerykańskiej organizacji charytatywnej obejmuje ponad 600 pojazdów 4X4 na całym świecie, eksploatowanych w najbardziej niegościnnych i oddalonych od cywilizacji miejscach na naszej planecie.

Firma INEOS współpracuje z HALO od 2020 roku, kiedy to dołączyła do działań HALO prowadzonych w Angoli i zaobserwowała, w jaki sposób pojazdy tej organizacji pokonują wyboiste, skaliste i czasami wręcz nieprzejezdne drogi. Obserwowanie, jak kierowcy radzą sobie z trudnym terenem i naprawiają pojazdy w stanowiących wyzwanie warunkach wyłącznie przy użyciu podstawowych narzędzi, pozwoliło nam ukształtować ścieżkę rozwoju Grenadiera. Organizacja HALO spędziła w Angoli 27 lat, a jej tamtejsza misja została wyróżniona wizytą księżnej Diany w 1997 roku. 

 

Prototypy Grenadiera dołączą do aktywnych projektów HALO, między innymi w Kosowie. Te działania rozwojowe zostaną wykorzystane przez INEOS i HALO do oceny możliwości poruszania się tego pojazdu po drogach utwardzonych i nieutwardzonych oraz do oceny łatwości jego serwisowania, konserwacji i naprawy w warunkach terenowych. Firma INEOS dąży do opracowania floty spersonalizowanych Grenadierów dostosowanych do potrzeb operacji HALO i mogących wspierać ich ratujące życia działania w 25 krajach zmagających się z trudnościami po zakończonych wojnach. 

ZESPÓŁ NAPĘDOWY 

Firma INEOS Automotive rozpocznie produkcję samochodów Grenadier 4X4 z silnikiem benzynowym i silnikiem wysokoprężnym w lipcu 2022 roku, rozpoczynając od 3,0-litrowych sześciocylindrowych silników Euro 6 marki BMW o oznaczeniach B57 i B58. Te jednostki napędowe będą dostępne
z  8-stopniową automatyczną skrzynią biegów ZF.

Firma INEOS ponadto wspiera wodór jako czyste źródło energii w przyszłych wersjach swoich pojazdów. We współpracy ze specjalistą z dziedziny rozwiązań technologicznych jednostek napędowych, firmą AVL, stworzono samochód koncepcyjny Grenadier FCEV, zasilaną wodorem wersję demonstracyjną, której testy drogowe i terenowe rozpoczną się przed końcem 2022 roku.

PRODUKCJA

Firma INEOS Automotive nabyła od firmy Mercedes-Benz zakład produkcyjny w Hambach, dzięki czemu zabezpieczyła przyszłość tej fabryki oraz uratowała przed likwidacją wiele stanowisk pracy. 

Hambach to idealny zakład do produkcji Grenadiera. To jeden z najnowocześniejszych samochodowych zakładów produkcyjnych na terenie Europy, który zatrudnia wysoce doświadczoną i wykwalifikowaną załogę. Ma nieposzlakowaną opinię w zakresie jakości produkowanych pojazdów w ramach zakładów firmy Mercedes, a dzięki niedawnej inwestycji uzyskał możliwość produkcji większych pojazdów. Ponadto jego lokalizacja w pobliżu francusko-niemieckiej granicy, zaledwie 200 km od Stuttgartu, zapewnia doskonały dostęp do łańcuchów dostaw, utalentowanych pracowników i rynków docelowych. 

 

Na mocy warunków nabycia firma Mercedes-Benz zleca firmie INEOS kontynuację produkcji w zakładzie Hambach samochodu Smart EQ fortwo i szeregu komponentów dla firmy
Mercedes-Benz. W połączeniu z planami firmy INEOS odnośnie do Grenadiera przekłada się to na blisko 1300 miejsc pracy w Hambach, uwzględniając miejsca pracy u dostawców. 

Firma INEOS rozpoczęła dostosowywanie linii produkcyjnych (nadwozia, powłoki lakieru oraz ogólnej linii montażowej), aby umożliwić produkcję Grenadiera, która zgodnie z planem rozpocznie się w lipcu 2022 roku. Rozpoczęło się szkolenie partnerów produkcyjnych, przy czym celem jest zmontowanie pierwszych prototypów Grenadiera przed końcem tego roku. 

Produkcja w zakładzie w Hambach gwarantuje firmie INEOS realizację planów zakładających dostarczenie Grenadiera klientom w pierwszej części 2022 roku. 

INEOS Grenadier — sprzedaż i obsługa posprzedażowa

KLUCZOWE RYNKI

Firma INEOS Automotive zamierza wprowadzić Grenadiera na 35 rynków w 2022 roku.

Kluczowe rynki europejskie obejmują Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Włochy, kraje Beneluksu i Polskę. Na 2022 rok planowane jest również wprowadzenie Grenadiera na rynki wielu krajów Europy Środkowej.

W Afryce kluczowe rynki obejmują RPA, Namibię, Botswanę i prawdopodobnie Tanzanię. W regionie Bliskiego Wschodu skupiamy się natomiast głównie na następujących krajach: ZEA, Arabia Saudyjska, Oman, Bahrajn, Katar i Kuwejt. 

W regionie Azji i Pacyfiku uwzględniono rynek Australii i Nowej Zelandii oraz zaplanowano wprowadzenie pojazdu w 2022 roku na kilka rynków regionu ASEAN, w zależności od uzyskania homologacji. 

Jesteśmy gotowi wejść na każdy rynek: Grenadier to pojazd dostosowany do potrzeb całego świata. Wiele dodatkowych rynków może zostać uwzględnionych w drugiej fazie produkcji — rok lub dwa lata po premierze. Jesteśmy nowym producentem pojazdów, jednak mimo że mamy całkowitą pewność, że Grenadier to światowej klasy samochód z napędem 4X4, mamy w sobie wystarczająco dużo pokory, by dostrzegać, jak ogromne wyzwanie stoi przed wprowadzeniem na rynek nowej marki i nowego pojazdu — niezależnie od lokalizacji.  

Szczególne wyzwanie stanowi Ameryka Północna. Obowiązują tam niezwykle złożone regulacje rynkowe, które oznaczają, że droga do wprowadzenia nowego modelu na rynek stanowi niezwykłe wyzwanie, a strategia dystrybucyjna musi być absolutnie perfekcyjna. Jednocześnie jednak jest to dla nas niezwykle ważny rynek zbytu, gdyż oferuje możliwość sprzedaży dużej liczby egzemplarzy, zwłaszcza wśród klientów lifestylowych. Dostawy na rynki Ameryki Północnej rozpoczną się w 2023 roku.  

Podobnie ważny rynek globalny, który analizujemy z ogromnym zainteresowaniem, stanowią Chiny. Pewne ważne krajowe chińskie marki prezentują wyraźnie rosnącą tendencję do powrotu do podstawowych samochodów z napędem 4X4. W związku z pewnymi bardzo specyficznymi wymaganiami dotyczącymi rozwiązań technicznych i zgodności pojazdów oczekujemy, że wejście na rynek chiński pokryje się z wejściem na rynki Ameryki Północnej w 2023 roku. W Chinach obowiązuje program progresywnej redukcji emisji spalin. Ponieważ jesteśmy dużą marką specjalizującą się w segmencie 4X4, wejście na rynek z pojazdem wyposażonym w silnik spalinowy wewnętrznego spalania oraz bez oferty pojazdów niskoemisyjnych będzie dla nas stanowić wyjątkowe wyzwanie. Tym niemniej wierzymy, że jesteśmy w stanie mu sprostać. 

SPRZEDAŻ I OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA

Przed wprowadzeniem Grenadiera na rynek w lipcu 2022 roku firma INEOS Automotive rozpoczęła we wrześniu 2021 roku podpisywanie umów z partnerami detalicznymi i partnerami obsługi posprzedażowej na całym świecie w celu ustanowienia do 200 punktów sprzedaży i obsługi serwisowej. Partnerzy handlowi obejmują grupy dealerów samochodowych o ustalonej pozycji rynkowej oraz specjalistyczne placówki zajmujące się pojazdami z napędem 4X4. Spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem reprezentowaniem marki INEOS na wszystkich rynkach, szczególnie ze strony partnerów BMW, którzy mają doświadczenie w serwisowaniu silników BMW zastosowanych w modelu Grenadier.

Firma INEOS, we współpracy z firmą Robert Bosch GmbH, w ostatnich trzech latach opracowała najwyższej klasy globalny plan obsługi posprzedażowej. Trzon sieci serwisowej będą stanowić partnerzy detaliczni, a dodatkowy zasięg geograficzny zapewnią wyselekcjonowane punkty Bosch Car Service. Dzięki rozbudowanej sieci serwisowej większość klientów nigdy nie znajdzie się dalej niż 50 km od autoryzowanej stacji obsługi firmy INEOS. Jeśli na głównych rynkach zdarzą się miejsca, w których części nie są dostępne od ręki, firma INEOS zobowiąże się dostarczyć je w ciągu 24 godzin. 

„Chcieliśmy, aby klienci mogli decydować, jak chcą się z nami kontaktować, dlatego zaproponowaliśmy pełne połączenie opcji cyfrowych i fizycznych”, powiedział Mark Tennant, dyrektor handlowy w INEOS Automotive. „Wygoda klientów, dostępność części, jakość obsługi: skupiamy się na wysokiej jakości tych podstawowych kwestii, aby zapewnić klientom niezrównane i spersonalizowane wrażenia zakupowe oraz wsparcie posprzedażowe”. 

„Klienci na naszych głównych rynkach będą mogli kupić Grenadiera online, co obejmuje także zorganizowanie odpowiedniego finansowania oraz przyjęcie w rozliczeniu używanego pojazdu. Doskonale rozumiemy, że większość klientów przed zakupem będzie chciała odbyć jazdę próbną, a do tego niezbędna jest rozległa sieć placówek stacjonarnych”. 

 

 

...a może to też Cię zainteresuje: