Wolnossący czy potrójnie doładowany?
Infiniti FX50 vs. BMW X5 M50d

[symple_box color=”yellow” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
BMW X5 M50d – dane techniczno-eksploatacyjne
[/symple_box]
[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
Silnik
M50d: z zapłonem samoczynnym, układ i liczba cylindrów – R6, wtrysk bezpośredni – common rail, cztery zawory na cylinder, trzy turbosprężarki, pojemność skokowa – 2 993 cm3, moc 381 KM (280 kW) przy 4 000-4 400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 740 Nm przy 2 000-3 000 obr./min, średnica cylindra x skok tłoka – 90 x 84 mm
Skrzynia biegów
automatyczna, z opcją ręcznego wyboru przełożeń Steptronic, 8-biegowa: I – 4,714, II – 3,143, III – 2,106, IV – 1,667, V – 1,285, VI – 1,000, VII – 0,839, VIII – 0,667, R -3,317
Skrzynia rozdzielcza
jednobiegowa, stały napęd tylnej osi, napęd przedniej osi dołączany przez sterowane elektronicznie mokre sprzęgło wielopłytkowe; przekładnia główna – 3,154
Zawieszenie przednie
podwójne wahacze poprzeczne i drążek, sprężyny pneumatyczne z urządzeniem samopoziomującym, stabilizator
Zawieszenie tylne
górne i dolne przestrzenne drążki i wahacze, sprężyny pneumatyczne z urządzeniem samopoziomującym, regulowane amortyzatory teleskopowe
Układ hamulcowy
dwuobwodowy, wspomagany, układ stabilizacji jazdy, DSC (ABS+DTC+CBC+DBC), tarcze wentylowane: średnica z przodu – 385 mm, z tyłu – 345 mm
Układ kierowniczy
wspomagany hydraulicznie, przekładnia zębatkowa
Koła
opony Bridgestone Dueler H/P 275/40 R20 na obręczach aluminiowych
Wymiary
rozstaw osi – 2 933 mm, rozstaw kół przód/tył – 1 644/1 706 mm, długość x szerokość x wysokość – 4 857 x 2 010 x 1 766 mm, średnica zawracania – 12,8 m
Masy, objętości
masa własna – 2 150 kg, dopuszczalna masa całkowita – 2 830 kg, maksymalna masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca) – 3 500/750 kg, pojemność bagażnika (tylne fotele złożone) – 620/1 750 l, pojemność zbiornika paliwa – 85 l
Osiągi
prędkość maksymalna – 250 km/h, czas rozpędzania 0-100 km/h – 5,4 s, zużycie paliwa w trybie miejskim/pozamiejskim/mieszanym – 8,8/6,8/7,5 (wg EU) l/100 km, testowe w trybie miejskim – 9,5 l/100 km
[/symple_box]

[symple_box color=”blue” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
parametry terenowe (do rys. technicznego)
kąt natarcia – 26 st.
kąt zejścia – 23 st.
kąt rampowy – 20 st.
prześwit – 222 mm
głębokość brodzenia – 500 mm
[/symple_box]

[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
plusy i minusy
[/symple_box]
[symple_box color=”red” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
+ bardzo oszczędny i dynamiczny silnik
+ dobra praca układu napędowego
+ wzorcowa jakość wykonania
+ bogate wyposażenie
+ wysoki komfort jazdy
+ relatywnie wysoki prześwit
[/symple_box]
[symple_box color=”green” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
-wysoka cena zakupu
-wysokie koszty eksploatacji
[/symple_box]

...a może to też Cię zainteresuje: