OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Wolnossący czy potrójnie doładowany?
Infiniti FX50 vs. BMW X5 M50d

[symple_box color=”yellow” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
Infiniti FX50 – dane techniczno-eksploatacyjne
[/symple_box]
[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”100%” float=”none”]
Silnik
z zapłonem iskrowym, układ i liczba cylindrów – V8, pojemność skokowa – 5 026 cm3, wolnossący, moc maksymalna – 390 KM (287 kW) przy 6 500 obr./min, maksymalny moment obrotowy – 500 Nm przy 4 400 obr./min, średnica cylindra x skok tłoka – 96 x 88 mm
Skrzynia biegów
automatyczna, siedmiobiegowa, z opcją ręcznej selekcji przełożeń: I – 4,887, II – 3,170, III – 2,027, IV – 1,412, V – 1,000, VI – 0,864, VII – 0,775, R – b.d.
Skrzynia rozdzielcza
jednobiegowa, „sztywny” napęd kół tylnych, koła przednie „dopędzane” przez sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe, przekładnia główna – 3,539
Zawieszenie przednie
niezależne, podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zawieszenie tylne
niezależne, wielołącznikowe, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator, pneumatyczne urządzenie poziomujące
Układ hamulcowy
dwuobwodowy, tarcze wentylowane z przodu o średnicy 355 mm i z tyłu o średnicy 350 mm, wspomaganie podciśnieniowe, hamulec pomocniczy mechaniczny na koła tylne, ABS+EBD+BA, ESP, I-BA
Układ kierowniczy
wspomagany hydraulicznie o wspomaganiu zależnym od prędkości jazdy, przekładnia listwowa
Koła
opony Pirelli Scorpion Ice & Snow 265/45 R21 na obręczach aluminiowych
Wymiary
rozstaw osi – 2 885 mm, rozstaw kół przód/tył – 1 635/1 640 mm, długość x szerokość x wysokość – 4 865 x 1 925 (2 134) x 1 680 mm, średnica zawracania – 11,2 m
Masy, objętości
własna – 2 120 kg, dopuszczalna masa całkowita – 2 595 kg, ładowność – 475 kg, maksymalna masa przyczepy (z hamulcem/bez hamulca) – 2 200/750 kg, pojemność bagażnika (tylne fotele złożone) – 410 l (1 305 l), pojemność zbiornika paliwa – 90 l
Osiągi
prędkość maksymalna – 250 km/h, czas rozpędzania 0-100 km/h – 5,8 s, zużycie paliwa w cyklu miejskim/pozamiejskim/kombinowanym (wg EU) – 18,9/9,8/13,1 l/100 km, testowe w trybie miejskim – 15 l/100 km
[/symple_box]

[symple_box color=”blue” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
parametry terenowe (do rys. technicznego)
kąt natarcia – 30 st.
kąt zejścia – 21 st.
kąt rampowy – 20 st.
prześwit – 188 mm
głębokość brodzenia – b.d.
[/symple_box]

[symple_box color=”gray” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
plusy i minusy
[/symple_box]
[symple_box color=”green” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
+ świetna linia nadwozia
+ luksusowe wyposażenie
+ dynamiczny silnik
+ piękna akustyka jednostki napędowej
+ wzorowo pracujący układ jezdny
[/symple_box]
[symple_box color=”red” text_align=”left” width=”50%” float=”none”]
– mały komfort resorowania (sztywne zawieszenie, opony o niskim profilu)
– niewielki bagażnik
[/symple_box]

...a może to też Cię zainteresuje:

RSO PAK 40

Wersja budżetowa Niszczyciel czołgu RSO PAK 40 powstał latem 1943 roku. Była to konstrukcja ciągnika gąsienicowego z armatą p-panc. PAK

Czytaj dalej >>