Więcej mocy. Jeep Wrangler Rubicon 3.6 Pentastar

W tym roku do polskich salonów dotarł długo oczekiwany Jeep Wrangler z nowym silnikiem Pentastar 3,6 l. Silnik ten początkowo montowany w Jeepie Grand Cherokee, wreszcie trafił do Wranglera. Dlaczego Ameryka lubi benzynę? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.Testowany Jeep Wrangler JK to wersja krótka, dwudrzwiowa znana od 2007 roku, po liftingu w 2010 roku. I nie byłoby w ów modelu nic ciekawego i godnego opisywania na ten moment, gdyby nie wspomniany, nowy silnik benzynowy 3,6 l V6, który zastąpił słabszą jednostkę 3.8 V6.

Body
Jeep Wrangler to ramowa konstrukcja typu cabrio, w testowanej wersji z twardym, plastikowym dachem, i jak przystało na kontynuatora poczciwego Willysa, wersja krótka, dwudrzwiowa, która wydaje się najbardziej właściwa. Samochód jest piękny, a proporcje nadwozia wydają się w każdym calu w sam raz. Masywne zderzaki i siedmiootworowa atrapa chłodnicy, charakterystyczna dla tej marki, solidnych rozmiarów czarne nadkola – te szczegóły dodają mu uroku. No cóż, a że wszystkie te elementy wykonane są z plastiku – jaki świat, taka blacharka. Na szczęście na rynku występują solidne, stalowe zamienniki.

Wnętrze
Po liftingu w 2010 roku, Jeep otrzymał całkowicie nowy środek, nowe zegary, nową deskę rozdzielczą, nową tapicerką drzwi, upodobniając się tym samym do pojazdów osobowych. Co prawda, prawdziwym off-roadowcom nie przeszkadzała wykonana z twardych plastików poprzednia wersja, ale jednak nowa, bardziej cywilna, przekonuje nową rzeszę klientów. Analizując wnętrze pod względem objętości, jest tak jak było od zawsze we Wranglerze. Czyli kiepsko. Wrangler dwudrzwiowy właściwie oznacza pojazd dwuosobowy, z dodatkowymi miejscami na bagaż z tyłu. Symboliczną przestrzeń bagażową trudno nazwać bagażnikiem, a i tylną, pasażerską ławkę trudno nazwać miejscami dla pasażerów. Dla dwóch osób w sam raz, i tak ma pozostać.

Silnik
Silnik Pentastar to znana jednostka Chryslera, która zadebiutowała w kilku pojazdach tego koncernu w roku modelowym 2011, a więc to naprawdę nowy silnik, który posiada podwójny system zmiennych faz rozrządu, a przy tym nie zastosowano w nim zaworu EGR. Konstrukcyjnie silnik zbudowano w układzie V6 i z pojemnością 3 604 cm

...a może to też Cię zainteresuje: