Zaprezentowany kilka miesięcy temu na targach w Los Angeles Mercedes-Benz GLA 45 AMG Concept doczekał się produkcji seryjnej. Rażących zmian w porównaniu do modelu koncepcyjnego nie dokonano. Część podzespołów napędu skopiowano z typowo miejskiego A45 AMG. Pod maską zagościł 4-cylindrowy, 2-litrowy, turbodoładowany motor, o mocy 360 KM (265 kW) i 450 Nm momentu obrotowego. Napęd na wszystkie cztery koła dostarczany jest za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów AMG Speedshift DCT. Już samo to, że samochód rozpędza się od 0 do100 km/h w mniej niż 5 sekund sprawia, że należy wątpić w jego uterenowienie. Mercedes-Benz GLA 45 AMG to po prostu wyżej zawieszony nader szybki pojazd, który szuka kierowcy z wyczynowym, sportowym genotypem.
Dyfer z blokadą – opcja na ciężki teren
„Blokady ma?” – z tym pytaniem zetkniemy się zawsze przedstawiając naszą terenówkę. Dla wielu bowiem wydają się niezbędne do jazdy