Od momentu premiery rynkowej w roku 2005 skumulowana sprzedaż marki Dacia w Niemczech przekroczyła już poziom 150 000 sztuk. W lipcu ubiegłego roku importer przekroczył magiczną granicę 100 000 sprzedanych egzemplarzy.
Duster jako najnowszy model w gamie, z którym importer wiąże duże nadzieje, zadebiutował na rynku niemieckim w połowie kwietnia bieżącego roku.
Dobre wyniki sprzedaży Dacia notuje m.in. również we Francji oraz w Hiszpanii. Nad Sekwaną rumuńska firma została w maju drugą pod względem wolumenu sprzedaży marką importowaną (10 258 sztuk), nieznacznie ustępując w tej statystyce tylko Volkswagenowi. O ile jednak rezultat VW był gorszy o 20% niż rok wcześniej, o tyle liczba rejestracji aut Dacia była ponad trzykrotnie wyższa.
Dla porównania, cały rynek francuski skurczył się w maju o 11,5%.
Natomiast w Hiszpanii Dacia uzyskała w maju wynik na poziomie 1 668 egzemplarzy. To wzrost o ponad 230% w stosunku rocznym. Cały rynek „urósł” natomiast o 42%.
O aktualnych wynikach sprzedaży marki Dacia na polskim rynku można w linku poniżej.
Źródło: Dacia