OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Robert Korzeniowski przesiada się do nowego Passata Alltracka

Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka.

„Stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz powiększony prześwit i tryb jazdy Offroad czynią z Passata Alltracka wszechstronne auto, którego potrzebuję na co dzień. Nie jestem już zawodowym sportowcem, ale wciąż bardzo aktywnie spędzam czas wolny – zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 l wpisuje się w moje potrzeby transportowe.” – powiedział jedyny polski olimpijczyk, który zdobywał medale na trzech kolejnych olimpiadach.

Alltrack to znacznie więcej niż bogato wyposażony Passat Variant, dlatego wersja ta zajmuje w gamie Volkswagena osobne miejsce. Samochód wyróżnia się nie tylko wyglądem zewnętrznym – ma inne zderzaki (z przodu z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, z tyłu z zaznaczonymi pokaźnymi końcówkami układu wydechowego), jego silnik chroni od spodu wytrzymała osłona, lusterka zewnętrzne mają obudowy w kolorze matowego chromu, a relingi dachowe są oksydowane na srebrno. Ponadto, do wyposażenia seryjnego Passata Alltracka należą 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz osłony nadkoli i progów.

Najnowsza wersja Samochodu Roku 2015 wyróżnia się również bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym i ekskluzywnym wykończeniem wnętrza. Do wyposażenia każdego Alltracka należą, między innymi: wybór profilu jazdy (Eco, Normal, Sport, Offroad), aktywny system ochrony pasażerów PreCrash (w przypadku niebezpieczeństwa kolizji automatycznie domyka szyby i szklany dach oraz wstępnie napina pasy bezpieczeństwa), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system stabilizacji toru jazdy ESP, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja spadku ciśnienia powietrza w oponach, 3-strefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki – deszczu i zmierzchu z automatycznym włączeniem świateł, system Keyless Go (bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika), system radiowy Composition Colour (z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym i z 8 głośnikami), komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MFA Premium, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania oraz system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju.

Passat Alltrack jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION. Kierowca do dyspozycji ma także tryb Offroad. Po naciśnięciu jednego przycisku – wszystkie systemy asystujące oraz układ sterowania pracą silnika dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.

Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech mocnych i oszczędnych silników – benzynowy turbodoładowany TSI o mocy 220 KM lub turbodiesel TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejsza jednostka napędowa TDI dysponuje momentem obrotowym o wartości aż 500 Nm i jest to najwyższy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik w Passacie. Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

[dg ids=”23093,23094,23095″]

...a może to też Cię zainteresuje:

II Rajd Drawski

II Rajd Drawski odbędzie się w terminie 13-15.06.2014 r na poligonie drawskim i okolicach Drawska Pomorskiego. To już druga edycja

Czytaj dalej >>
Isuzu D-Max WSG

Platforma wiertnicza 4×4 Wiertnice są montowane na pojazdach typu pickup 4×4 ze względu na wytrzymałe podwozie tego typu konstrukcji oraz

Czytaj dalej >>
AKADEMIA 4x4 - SKLEP.OFF-ROAD.PL
MAGAZYN OFF-ROAD PL
PRZYGODY