OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Polaris RZR XP Turbo Dynamix Edition. Inteligentne zawieszenie

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

Polaris ujawnił gamę modelową na 2018 rok. znajdziemy w niej między innymi nową odsłonę czteroosobowego Generala, limitowaną edycję Rangera i odświeżonego Sportsmana. Producent nie zapomniał też o ofercie dla najmłodszych i przygotował nowy wariant modelu ACE 570. Największym zaskoczeniem jest jednak gama sportowych RZR-ów z flagowym wariantem XP Turbo Dynamix Edition.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

Konstrukcja RZR-a XP Turbo Dynamix Edition jest nam już dobrze znana. Nie różni się ona bowiem od konstrukcji pozostałych modeli z linii RZR. Prześwit, silnik , nadwozie, parametry, wymiary – wszystko wydaje się takie, jak w innych RZR-ach. Jedyną zmianą, poza nowymi amortyzatorami, jest niewielki przyrost masy quada oraz ulokowany na desce rozdzielczej wyświetlacz, który Polaris nazywa Dynamix Visualizer, sugerujący, że w konstrukcji systemu zawieszenia zaszły poważne zmiany

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

A owe zmiany to Dynamix Active Suspension, czyli inteligentny system zawieszenia, stworzony z myślą o jeź- dzie terenowej. Jego zadaniem jest analizowanie aktualnych warunków na trasie i dopasowywanie do nich parametrów zawieszenia. Producent zapewnia, że komputer pokładowy odbiera odczyty z siedmiu czujników 200 razy na sekundę. Informacje te są następnie przetwarzane, a kierowca ma na ekranie wgląd w bieżące nastawy zawieszenia. Na wyświetlaczu prezentowane są: kąt skrętu kół oraz stopień sztywności każdego z amortyzatorów. Kierowca może również zasugerować elektronice jeden z trzech programów najlepiej odpowiadający jego stylowi jazdy czy terenowi (comfort, sport, firm). Wybiera wtedy nastawy tłumienia amortyzatorów, jednak bez pełnej kontroli nad ich ustawieniami. Trzeba pamiętać, że każdy amortyzator daje możliwość nastawienia w czasie rzeczywistym przepływu oleju przez zawory oraz stopnia naprężenia sprężyn je regulujących. W zależności od tego, czy pojazd skręca, hamuje, przyspiesza czy wręcz jest w powietrzu, system na bieżąco dobiera odpowiednie parametry – stosownie do preferencji wybranego programu. Ciągła adaptacja tego systemu zapewnia lepsze osiągi bez poświęcenia komfortu.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

Jak wcześniej wspomniałam kierowca podczas jazdy może wybrać jeden z trzech trybów. Pierwszy z nich, czyli comfort, jest przeznaczony do codziennych przejażdżek. Drugi to optymalne połączenie komfortu z szybką, wręcz sportową, jazdą, a trzeci jest zaprojektowany z myślą o pokonywaniu trudnego terenu i dostarczeniu kierowcy ekstremalnych wrażeń (zmienia parametry tłumienia amortyzatorów w celu osiągnięcia maksymalnej przyczepności).

[su_note note_color=”#0568a1″ text_color=”#ffffff” radius=”15″]* Dynamix Active Suspension to efekt współpracy firmy FOX i Polaris. Ta pierwsza dostarczyła amortyzatory,
a druga stworzyła odpowiednie oprogramowanie[/su_note]
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

Ceny modelu RZR XP Turbo Dynamix Edition zaczynają się od 25 999 $. Przeglądając ofertę Polarisa na rok 2018, można również zauważyć, że ceny poszczególnych modeli nieco się obniżyły. Przykładowo za 2-osobową wersję XP Turbo EPS z amortyzatorami FOX z systemem wewnętrznych bajpasów należy zapłacić 22 499 $, czyli o 2 000 $ mniej niż w roku 2017. Wariant RZR Turbo EPS z amortyzatorami Walker Evans i z 168-konnym silnikiem to koszt 19 999 $, a RZR XP 1000 EPS – 17 999 $. Ξ

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”][/siteorigin_widget]

Autor: Karolina Dukla, Zdjęcia: Polaris

...a może to też Cię zainteresuje: