OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Plany Land Rovera na lata 2013-2020 Strategia długoterminowa

Jak ujawnił brytyjski portal motoryzacyjny www.autocar.co.uk (na podstawie bezpośredniej rozmowy z producentem), plany Land Rovera na najbliższe lata przewidują prawdziwy „wysyp” nowych modeli. Najnowsze strategie polityczne przewidują, że w latach 2013-2020 marka ma zamiar wyodrębnić trzy podstawowe grupy pojazdów, a w puli wszystkich aut Land Rovera ma znaleźć się aż 16 modeli.

W kategorii aut luksusowych mają znaleźć się:

  1. Range Rover w wersji nieco dłuższej od aktualnej, z facelifitingiem około 2016 roku.
  2. Range Rover Sport – zbudowany na platformie wykonanej z aluminium, z bardziej sportowym nadwoziem i dodatkowymi siedzeniami (5+2). Auto ma trafić do sprzedaży w 2013 roku.
  3. Range Rover XL – który znajdzie się między modelami Sport i Evoque, z aluminiową platformą.
  4. Aktualny Range Rover Evouque.
  5. Range Rover Evoque Cabrio – czyli wprowadzenie do produkcji modelu koncepcyjnego.
  6. Range Rover Baby Evoque – mniejsza, krótsza, trzydrzwiowa wersja modelu.

W grupie pojazdów rekreacyjnych marka na przestrzeni 7 lat będzie oferowała:

  1. Luxury Discovery – czyli wersję ekskluzywną, która ma stać się konkurencją między innymi dla BMW X5, bazującą na aluminiowej platformie Range Rovera Sport. Pojazd ma być crossoverem z 7-miejscową kabiną.
  2. Discovery – nowy model, który ma zastąpić czwartą generację, bardziej terenowy i surowy niż bliźniacza produkcja w wersji crossover. Rywal między innymi dla Mercedesa G-klasy.
  3. Freelander Super Seven Seater – pojazd, który ma dzielić platformę z modelem Evoque. Auto ma być większe – stworzone z myślą o rynku amerykańskim.
  4. Freelander Super Five Seater – z opcją silnika V6. Auto ma być konkurencją między innymi dla Audi Q5.
  5. Freelander Baby – pojazd w tym samym rozmiarze, co Evoque.

W grupie aut użytkowych oczywiście Defender, tyle że w latach 2013-2020 marka ma oferować model w aż pięciu wersjach. Zobaczcie jakich:

  1. Pick-up Defender – pojazd ma pojawić się w sprzedaży pod koniec 2015 lub na początku 2016 roku. Ma on bazować prawdopodobnie na lżejszej wersji platformy Discovery 4.
  2. Defender XL – największa wersja modelu. Produkcja pojazdu ma rozpocząć się na przełomie 2016/2017 roku.
  3. Standard Defender – pojazd pięciomiejscowy, którego produkcja ma rozpocząć się w latach 2016-2017.
  4. Klasyczny Defender – wbrew temu, co zapowiadano, klasyczna wersja Defendera pozostanie na rynku, tak więc wszyscy zszokowani nową stylistyką zaprezentowaną na przykładzie DC100 mogą spać spokojnie.
  5. DC100 – futurystyczny i zupełnie odbiegający od stylistyki siermiężnego auta model koncepcyjny ma stać się wersją produkcyjną.

Jeśli te niepotwierdzone oficjalnie przez markę plany wejdą w życie, propozycja Land Rovera będzie imponująco duża. Póki co, są to tylko spekulacje, czekamy więc na potwierdzone informacje.

Źródło: www.autocar.co.uk

...a może to też Cię zainteresuje: