Jak ujawnił brytyjski portal motoryzacyjny www.autocar.co.uk (na podstawie bezpośredniej rozmowy z producentem), plany Land Rovera na najbliższe lata przewidują prawdziwy „wysyp” nowych modeli. Najnowsze strategie polityczne przewidują, że w latach 2013-2020 marka ma zamiar wyodrębnić trzy podstawowe grupy pojazdów, a w puli wszystkich aut Land Rovera ma znaleźć się aż 16 modeli.
W kategorii aut luksusowych mają znaleźć się:
- Range Rover w wersji nieco dłuższej od aktualnej, z facelifitingiem około 2016 roku.
- Range Rover Sport – zbudowany na platformie wykonanej z aluminium, z bardziej sportowym nadwoziem i dodatkowymi siedzeniami (5+2). Auto ma trafić do sprzedaży w 2013 roku.
- Range Rover XL – który znajdzie się między modelami Sport i Evoque, z aluminiową platformą.
- Aktualny Range Rover Evouque.
- Range Rover Evoque Cabrio – czyli wprowadzenie do produkcji modelu koncepcyjnego.
- Range Rover Baby Evoque – mniejsza, krótsza, trzydrzwiowa wersja modelu.
W grupie pojazdów rekreacyjnych marka na przestrzeni 7 lat będzie oferowała:
- Luxury Discovery – czyli wersję ekskluzywną, która ma stać się konkurencją między innymi dla BMW X5, bazującą na aluminiowej platformie Range Rovera Sport. Pojazd ma być crossoverem z 7-miejscową kabiną.
- Discovery – nowy model, który ma zastąpić czwartą generację, bardziej terenowy i surowy niż bliźniacza produkcja w wersji crossover. Rywal między innymi dla Mercedesa G-klasy.
- Freelander Super Seven Seater – pojazd, który ma dzielić platformę z modelem Evoque. Auto ma być większe – stworzone z myślą o rynku amerykańskim.
- Freelander Super Five Seater – z opcją silnika V6. Auto ma być konkurencją między innymi dla Audi Q5.
- Freelander Baby – pojazd w tym samym rozmiarze, co Evoque.
W grupie aut użytkowych oczywiście Defender, tyle że w latach 2013-2020 marka ma oferować model w aż pięciu wersjach. Zobaczcie jakich:
- Pick-up Defender – pojazd ma pojawić się w sprzedaży pod koniec 2015 lub na początku 2016 roku. Ma on bazować prawdopodobnie na lżejszej wersji platformy Discovery 4.
- Defender XL – największa wersja modelu. Produkcja pojazdu ma rozpocząć się na przełomie 2016/2017 roku.
- Standard Defender – pojazd pięciomiejscowy, którego produkcja ma rozpocząć się w latach 2016-2017.
- Klasyczny Defender – wbrew temu, co zapowiadano, klasyczna wersja Defendera pozostanie na rynku, tak więc wszyscy zszokowani nową stylistyką zaprezentowaną na przykładzie DC100 mogą spać spokojnie.
- DC100 – futurystyczny i zupełnie odbiegający od stylistyki siermiężnego auta model koncepcyjny ma stać się wersją produkcyjną.
Jeśli te niepotwierdzone oficjalnie przez markę plany wejdą w życie, propozycja Land Rovera będzie imponująco duża. Póki co, są to tylko spekulacje, czekamy więc na potwierdzone informacje.
Źródło: www.autocar.co.uk