Mając na koncie 950 tysięcy sprzedanych egzemplarzy obu wcześniejszych generacji (do końca grudnia 2011 – włączając model Airtrek/Outlander pierwszej generacji), licząc od czerwca 2001, nowy crossover średniej wielkości pokazuje, jak przystosować się do rosnących wymagań klientów. Jest to ważny strategicznie, innowacyjny samochód oferujący zalety pojazdu z segmentu premium, opracowany w oparciu o bardzo uniwersalną, światową platformę i wyróżniający się harmonijną równowagą najwyżej cenionych zalet pojazdów swojej kategorii:
- – poszanowanie środowiska naturalnego,
- – zaawansowane systemy bezpieczeństwa,
- – komfort podróżowania,
- – inteligentna wszechstronność,
- – większa wygoda użytkowania.
Nowy język
W konsekwencji, cała oferta rynkowa MMC obejmująca samochody osobowe, crossovery i SUV-y przejdzie istotną transformację dzięki nowemu językowi konstruowania pojazdów, jaki widać już w prezentowanym nowym modelu Outlander.
Nowy język konstruowania wciąż jest na etapie rozwoju, ale już teraz widać wyraźnie, że prowadzi on do pojazdów o otwartej koncepcji rozwojowej, wystarczająco elastycznej, by sprostać szczególnym wymogom stawianym przed różnymi samochodami, ale zawsze godnymi marki Mitsubishi i jej Trzech Diamentów.
Nowa estetyka samochodów napędzana inżynierskim podejściem do zagadnienia, może być rozumiana jako wyraz stuletniej tradycji technicznej firmy Mitsubishi, którą wykorzystano i dostosowano do wymogów współczesnego świata.
Nowy kształt
Outlander Nowej Generacji ma długość 4655 mm i wielkością jest zbliżony do swojego poprzednika. Kontynuuje także dobrą tradycję Mitsubishi, będąc samochodem tworzonym z użyciem najnowocześniejszych technologii, według zasady „solidność – bezpieczeństwo – prostota” widocznej już w jego wyglądzie. Łączy on zdecydowane kształty z gładkością powierzchni nadwozia, podobnie jak zapowiadające go samochody Concept PX-MiEV oraz Concept PX-MiEV II.
Nowy Outlander przekonuje wyglądem: podwyższoną sylwetkę z delikatnie ukształtowanymi błotnikami podkreślono wysoko przebiegającymi przetłoczeniami boków nadwozia a w niczym niezakłóconych powierzchniach silnie nakreślono linie okien. Wyposażony w innowacyjny układ napędowy i pozbawiony tanich chwytów stylistycznych Outlander zapewnia dobre osiągi, komfort i bezpieczeństwo, bezcenne szczególnie podczas długich podróży.
Pozbawiony krzykliwości, ale zdecydowany wygląd zewnętrzny uzyskano między innymi projektując wąski, aerodynamicznie ukształtowany wlot powietrza, z chromowanymi liniami w kształcie kija hokejowego wykonanymi tak, by wyglądały jak wyfrezowane z jednego kawałka metalu, zbiegającymi się na środku wokół Trzech Diamentów, a z drugiej strony zamkniętymi wąskimi, ciekawie ukształtowanymi reflektorami nadającymi przedniej partii samochodu „kociego spojrzenia”.
Ta sama wysoka dbałość o estetykę dotyczy projektu wnętrza, do budowy którego zastosowano materiały wysokiej jakości (wykładziny materiałowe, miękkie w dotyku powierzchnie, srebrne lub drewniane akcenty, dodatki w lustrzanej czerni…). Uzyskano dzięki temu deskę rozdzielczą pozwalającą kierowcy lepiej koncentrować się na prowadzeniu samochodu, dając mu także możliwość korzystania z elementów sterujących ergonomicznie rozmieszczonych na ramionach kierownicy oraz z łatwych do odczytania wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości.
Nowa harmonia
Podobnie jak w poprzednim modelu, mocną stroną Outlandera Nowej Generacji będzie możliwość przewozu 5 lub 7 osób w komfortowym i bezpiecznym wnętrzu. Nie rezygnując z dotychczasowych zalet samochodu, wzmocniono je i dodano nowe, korzystając między innymi z możliwości stwarzanych przez coraz potężniejsze możliwości rozbudowanych systemów elektronicznych.
Poszanowanie środowiska naturalnego
Udoskonalono silniki benzynowe oraz Clean Diesel: dla przykładu, w Europie nowy Outlander będzie dostępny z dwoma silnikami: MMC “4J11” – silnik benzynowy 2.0 l MIVEC o mocy 110 kW (150 KM) z całkowicie nowym układem rozrządu i MMC “4N14” – silnik 2.2 l Clean Diesel o mocy 110 kW (150 KM) z wieloma innowacjami (w tym wyjątkowo niskim stopniem sprężania 14,9:1) i licznymi udoskonaleniami pozwalającymi na łączenie wysokich osiągów z niskim poziomem emisji spalin, z całkowicie nowym systemem Automatic Stop & Go, z całkowicie nową 6-biegową przekładnią automatyczną, o z obniżoną masą (poprzez optymalizację struktury nadwozia i użycie wytłoczek z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości,…). Wszystko to pozwoliło znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin poniżej zakładanej wstępnie emisji CO2 do 130 g/km.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
W Outlanderze zastosowano adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control). System ten pozwala na utrzymywanie bezpiecznej odległości za poprzedzającym pojazdem, nawet w czasie bardzo wolnej jazdy, przy dużym nasileniu ruchu. Outlandra wyposażono także w system zapobiegania kolizjom czołowym (Forward Collision Mitigation) wykrywający przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywujący hamulce, by pomóc w uniknięciu zderzenia z przeszkodą. Outlander posiada również system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning), który ostrzega kierowcę wysyłając akustyczne i wizualne sygnały, gdy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu na drodze oraz ksenonowe reflektory Super-HiD “Wide Vision”. Uzyskano w nich snop światła w przybliżeniu 1,4 razy mocniejszy od konwencjonalnych reflektorów ksenonowych HID, zapewniając jasność 1350 lumenów i oświetlając bardzo duży obszar wynoszący sumarycznie 80° x 2 zamiast 42° x 2 w przypadku typowych reflektorów ksenonowych HiD.
Komfort podróżowania
Nabywcy nowej wersji Outlandera mogą spodziewać się: dwustrefowej klimatyzacji, cichszego, lepiej wytłumionego wnętrza, komfortowego trzeciego rzędu siedzeń z podziałem 50/50, zastępującego stosowane wcześniej osobne składane siedzenia oraz materiałów wysokiej jakości, które w dotyku i wyglądzie reprezentują poziom stosowany w samochodach premium segmentu D.
Inteligentna wszechstronność
Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń w nowym Outlanderze można uzyskać długość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 1690 mm (o 335 mm więcej w porównaniu do poprzedniego modelu). Po złożeniu siedzeń powierzchnia przestrzeni ładunkowej jest zupełnie płaska, a jako wyposażenie opcjonalne zaproponowano jednoczęściowe, sterowane elektrycznie drzwi przestrzeni bagażowej.
Po genewskiej premierze, Outlander nowej generacji zostanie wprowadzony do sprzedaży latem 2012 roku w Rosji, i krótko potem w Europie, a następnie w Australii, Chinach i Ameryce Północnej.
Jeszcze w trakcie roku fiskalnego 2012, korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej, na jakiej zbudowano nowego Outlandera oraz możliwości rozmieszczenie na jej pokładzie potężnych komponentów elektronicznych, MMC uzupełni gamę dostępnych układów napędowych o oparty o wersję z napędem elektrycznym samochód hybrydowy P-HEV. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży najpierw w Japonii, następnie w Europie (w roku 2013) i na pozostałych rynkach. (Dane techniczne mogą zostać skorygowane po zakończeniu badań homologacyjnych) Tworząc taką wersję Outlandera skorzystano z bogatych doświadczeń firmy Mitsubishi w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła.
Przewidziano pozostawienie kierowcy wyboru jednego z trzech trybów działania układu napędowego:
- Elektryczny (dwa silniki elektryczne 4WD EV)
- Hybrydowy szeregowy (dwa silniki elektryczne 4WD EV z zasilaniem z generatora prądu napędzanego silnikiem spalinowym)
- Hybrydowy równoległy (dwa silniki elektryczne 4WD EV przy wyższych prędkościach wspierane silnikiem spalinowym napędzającym koła przednie – silniki elektryczne bez pośrednictwa przekładni pomagają uzyskać bardzo dobre przyspieszenie).
Wyposażenie nowej generacji samochodu Outlander w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie bardzo zadowalającego zasięgu i jednocześnie bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II, czyli umożliwiając przejechanie bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.
Wstępne dane techniczne – specyfikacja europejska
NADWOZIE (wersja europejska):
- Długość: 4655 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Wysokość: 1680 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm
SPALINOWY UKŁAD NAPĘDOWY:
- Silniki
- Przekładnie
- Auto Stop&Go (AS&G)
- 2WD lub 4WD
- Europa (z wyłączeniem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu).
2.0 benzynowy
> 110 kW (150 KM)@ 6,000 obr./min.
> 195Nm @ 4,100-4,200 obr./min.
> Minimalna emisja CO2 poniżej 150g/km
2.2 DiD Clean Diesel
> M/T: 110 kW (150 KM) @ 3,500 obr./min. – 380Nm @ 1,750-2,500 obr./min.
> A/T: 110 kW (150 KM)@ 3,500 obr./min. – 360Nm @ 1,500-2,750 obr./min.
> Minimalna emisja CO2 poniżej 130 g/
- 5 M/T lub CVT
- 6 M/T lub 6 A/T
- AS&G dla M/T oraz CVT
- AS&G dla M/T
- 2WD lub 4WD
- 2WD lub 4WD