OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Nowy SsangYong Korando 2016

  • Nowy 2,2-litrowy silnik Diesla i 2,0-litrowy silnik benzynowy w standardzie Euro 6
  • Emisja CO2 w silniku Diesla obniżona o 8%
  • Nowe wyposażenie i funkcje

Po udanym unowocześnieniu wyglądu w 2013 roku nowy crossover SUV Korando otrzymuje na rok 2016 kolejne ulepszenia.

Najważniejszym z nich jest modernizacja układu napędowego, który oferuje obecnie dwa nowe silniki w standardzie Euro 6: 2,2-litrowy silnik Diesla lub 2,0-litrowy silnik benzynowy. Każdy z nich może znaleźć się w zestawie z jedną z dwóch skrzyń biegów: 6-biegową skrzynią ręczną lub 6-biegową skrzynią automatyczną firmy Aisin, które zapewniają sprawną zmianę biegów i bardziej płynną jazdę.

Nowy silnik diesla e-XDi220 charakteryzuje się dużą mocą przy jednoczesnym niskim poziomie emisji CO2. Przy maksymalnej mocy zwiększonej do 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm – w porównaniu do poprzedniej wersji silnika diesla w standardzie Euro 5 o pojemności 2,0 litra parametry te wzrosły odpowiednio o 19,4% i 11% – zredukowano emisję CO2 do 137 g/km (spadek o 6,8% w porównaniu do wersji z napędem na dwa koła, ręczną skrzynią biegów i systemem zarządzania energią elektryczną – EEM). Maksymalny moment obrotowy dostarczany jest w przedziale 1.400-2.800 obr./min., co zapewnia płynną jazdę od momentu ruszenia.

W nowym Korando zastosowano również szereg udoskonaleń wyposażenia, m.in. nowy 7-calowy system audio z funkcją lustrzaną wyświetlającą ekran podłączonego smartfona, który przez połączenie USV/AUX umożliwia strumieniowanie zawartości urządzeń przenośnych do zewnętrznych urządzeń audio. Na wyświetlaczu można także oglądać obraz z tylnej kamery, co zwiększa bezpieczeństwo podczas cofania. Zestaw bezprzewodowy Bluetooth umożliwia bezpieczne korzystanie z telefonu podczas jazdy, pasażerowie mogą korzystać ze swoich iPodów i iPhone-ów z wykorzystaniem złącza iPod, zaś system nawigacji Tom-Tom pomoże uniknąć zabłądzenia w czasie podróży.

Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz samochodu wprowadzono szereg ulepszonych funkcji, m.in. wskaźniki konsoli o podwyższonej czytelności z możliwością wyboru pomiędzy sześcioma różnymi kolorami podświetlenia w zależności od osobistych preferencji. Po raz pierwszy funkcję tę zastosowano w Tivoli.

Jeśli chodzi o ulepszenia dokonane na zewnątrz pojazdu, jako opcję udostępniono 25-watowe reflektory HID (High Intensity Discharge), które zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie w czasie nocnej jazdy, stylowe kierunkowskazy o podwyższonej widoczności, a także nową czarną i chromowaną maskownicę dla bardziej wyrafinowanego wyglądu. Samochód wyposażono także w nowe 16- i 17-calowe felgi aluminiowe, lub 18-calowe koła typu „diamond cut” dla bardziej sportowego wyglądu.

DOC

 

...a może to też Cię zainteresuje:

Jeep Wrangler Willy Joker

Transformacja Przerabianie aut w pojazdy pokazowe to domena bogatych krajów, zwłaszcza USA. Popularności tego rodzaju aktywności warsztatowej, oprócz zasobności portfela,

Czytaj dalej >>