Nowy Ford Ranger trafi na europejski rynek

Sytuacja, gdy konstruktorzy mają możliwość zaprojektowania zupełnie nowego pick-upa od podstaw, nie zdarza się zbyt często. Nowy Ranger jest dowodem na to, że Ford w pełni wykorzystał tę nadarzającą się sposobność.
Kiedy za niecały rok ruszy seryjna produkcja nowego Forda Ranger, model ten pod wieloma względami wyznaczy nowe standardy. Dotyczy to przede wszystkim efektownej stylistyki nadwozia , bardzo dobrej jakości jazdy, podwozia, które doskonale radzi sobie w terenie, a także silników, które są zarówno oszczędne, jak i przyjazne środowisku.

Nowy Ford Ranger będzie wytwarzany na dużą skalę w trzech zakładach w różnych regionach świata, rozmieszczonych strategicznie w sposób umożliwiający dotarcie do poszczególnych rynków, przede wszystkim tam, gdzie spodziewany jest największy wzrost sprzedaży.

Rozpoczęcie i stopniowy wzrost produkcji zaplanowano na lato przyszłego roku: na początku w zakładach w Rayong w Tajlandii, które w pierwszym rzędzie będą zaspokajały zapotrzebowanie na ten model w rejonie Azji i Pacyfiku. Ford modernizuje również swoje zakłady w Argentynie i Republice Południowej Afryki, co ma zapewnić dodatkowe moce produkcyjne w miarę, jak nowy Ranger będzie się pojawiał na kolejnych kluczowych rynkach świata.

Efektem nowej strategii produkcyjnej, przyjętej w związku z wdrożeniem jednej „globalnej” platformy podwoziowej dla modelu typu pick-up, będzie jeszcze dalej posunięte ujednolicenie oferty modelowej dla Forda Ranger na wszystkich rynkach świata.

Mimo iż nie planuje się wprowadzenia nowego modelu do sprzedaży w USA czy Kanadzie, nowy Ranger będzie oferowany w 180 krajach świata, co uczyni go jednym z najbardziej rozpowszechnionych modeli Forda. Świadczy to także o rosnącej randze samochodów typu pick-up na coraz większej liczbie rynków i potwierdza kluczowe znaczenie tego pojazdu w globalnej gamie modeli Forda.

Nowy Ranger jest także doskonałą ilustracją tego, jak Ford stara się optymalnie wykorzystywać swoją globalną bazę produkcyjną i badawczą. Tym razem zespół konstruktorów i projektantów miał swoją siedzibę w Melbourne w Australii. Nowoczesny i doskonale wyposażony ośrodek projektowo-rozwojowy Forda w znajdującym się w Melbourne kompleksie Broadmeadows oraz usytuowany w pobliżu tor prób w Geelong stanowiły idealną bazę dla zatrudnionych tu specjalistów z różnych krajów świata, którym powierzono misję opracowania nowego Rangera.

„Strategia One Ford pozwoliła z powodzeniem połączyć nasze atuty w sposób, który zaowocował opracowaniem nowego Forda Ranger,” uważa Derrick Kuzak, wiceprezes Forda, odpowiedzialny za dział rozwoju produktu Ford Motor Company. „Wystarczy spojrzeć na to jak dużą rolę samochody typu pick-up zaczynają odgrywać na światowym rynku samochodowym, by zrozumieć, dlaczego to właśnie Ford Ranger stał się idealnym kandydatem do tego, by być naszym kolejnym produktem opracowanym z myślą o potrzebach globalnego rynku samochodowego.”

W ciągu najbliższych miesięcy Ford będzie sukcesywnie prezentował kolejne wersje, które poszerzą rodzinę nowego Rangera.

„Nowy Ford Ranger jest pełnym dynamiki modelem, który zdecydowanie podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych samochodów typu pick-up – zapewnia Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. „Zakres możliwości, które oferuje oraz wysoki poziom techniczny zastosowanych w nim rozwiązań, są kolejnym dowodem na to, jak ogromne możliwości w skali globalnej stwarza strategia One Ford i jak skutecznie pomaga nam ona w opracowywaniu całej gamy zupełnie nowych modeli samochodów, z których każdy ma wszelkie atrybuty do tego, by stać się liderem w swojej klasie. Z niecierpliwością czekamy na moment, kiedy nowy Ford Ranger trafi do naszych europejskich klientów przed 2012 rokiem i nie mam wątpliwości, że ten nowy model z nawiązką spełni ich oczekiwania”.

Informacja: Ford

 

...a może to też Cię zainteresuje: