
Nowy Ford Ranger będzie wytwarzany na dużą skalę w trzech zakładach w różnych regionach świata, rozmieszczonych strategicznie w sposób umożliwiający dotarcie do poszczególnych rynków, przede wszystkim tam, gdzie spodziewany jest największy wzrost sprzedaży.
Rozpoczęcie i stopniowy wzrost produkcji zaplanowano na lato przyszłego roku: na początku w zakładach w Rayong w Tajlandii, które w pierwszym rzędzie będą zaspokajały zapotrzebowanie na ten model w rejonie Azji i Pacyfiku. Ford modernizuje również swoje zakłady w Argentynie i Republice Południowej Afryki, co ma zapewnić dodatkowe moce produkcyjne w miarę, jak nowy Ranger będzie się pojawiał na kolejnych kluczowych rynkach świata.
Efektem nowej strategii produkcyjnej, przyjętej w związku z wdrożeniem jednej „globalnej” platformy podwoziowej dla modelu typu pick-up, będzie jeszcze dalej posunięte ujednolicenie oferty modelowej dla Forda Ranger na wszystkich rynkach świata.
Mimo iż nie planuje się wprowadzenia nowego modelu do sprzedaży w USA czy Kanadzie, nowy Ranger będzie oferowany w 180 krajach świata, co uczyni go jednym z najbardziej rozpowszechnionych modeli Forda. Świadczy to także o rosnącej randze samochodów typu pick-up na coraz większej liczbie rynków i potwierdza kluczowe znaczenie tego pojazdu w globalnej gamie modeli Forda.
Nowy Ranger jest także doskonałą ilustracją tego, jak Ford stara się optymalnie wykorzystywać swoją globalną bazę produkcyjną i badawczą. Tym razem zespół konstruktorów i projektantów miał swoją siedzibę w Melbourne w Australii. Nowoczesny i doskonale wyposażony ośrodek projektowo-rozwojowy Forda w znajdującym się w Melbourne kompleksie Broadmeadows oraz usytuowany w pobliżu tor prób w Geelong stanowiły idealną bazę dla zatrudnionych tu specjalistów z różnych krajów świata, którym powierzono misję opracowania nowego Rangera.
„Strategia One Ford pozwoliła z powodzeniem połączyć nasze atuty w sposób, który zaowocował opracowaniem nowego Forda Ranger,” uważa Derrick Kuzak, wiceprezes Forda, odpowiedzialny za dział rozwoju produktu Ford Motor Company. „Wystarczy spojrzeć na to jak dużą rolę samochody typu pick-up zaczynają odgrywać na światowym rynku samochodowym, by zrozumieć, dlaczego to właśnie Ford Ranger stał się idealnym kandydatem do tego, by być naszym kolejnym produktem opracowanym z myślą o potrzebach globalnego rynku samochodowego.”
W ciągu najbliższych miesięcy Ford będzie sukcesywnie prezentował kolejne wersje, które poszerzą rodzinę nowego Rangera.
„Nowy Ford Ranger jest pełnym dynamiki modelem, który zdecydowanie podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych samochodów typu pick-up – zapewnia Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. „Zakres możliwości, które oferuje oraz wysoki poziom techniczny zastosowanych w nim rozwiązań, są kolejnym dowodem na to, jak ogromne możliwości w skali globalnej stwarza strategia One Ford i jak skutecznie pomaga nam ona w opracowywaniu całej gamy zupełnie nowych modeli samochodów, z których każdy ma wszelkie atrybuty do tego, by stać się liderem w swojej klasie. Z niecierpliwością czekamy na moment, kiedy nowy Ford Ranger trafi do naszych europejskich klientów przed 2012 rokiem i nie mam wątpliwości, że ten nowy model z nawiązką spełni ich oczekiwania”.
Informacja: Ford