Prezentację nowego crossovera Fiata można uznać za pewną niespodziankę i przedpremierę, ponieważ marka zaplanowała oficjalne odsłonięcie modelu 500 X na wrześniową wystawę samochodową w Paryżu. W Turynie natomiast nastąpił kilkuminutowy pokaz nowego, miejskiego SUV-a – wszystko przy okazji prezentacji jego mniejszego brata – 500 L. Oba auta bazują na popularnej “pięćsetce”, z tym że model 500 X ma być nieco większy.
Jeśli chodzi o samą konstrukcję nadwozia, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jest to po prostu wierna, choć proporcjonalnie powiększona kopia miejskiego Fiata 500. Pojazd ma stać się bezpośrednim konkurentem Mini Countrymana, a biorąc pod uwagę rekordy popularności, jakie bije aktualnie Fiat 500, jest na to spora szansa. Wiadomo już też, że 500 X ma docelowo zastąpić bliźniaczą, włoską wersję Suzuki SX4 – Fiata Sedici. A teraz coś więcej o gabarytach i napędzie. Mały SUV ma mierzyć 4 200 mm, a pod jego maskę mają trafić najprawdopodobniej jednostki napędowe z wersji 500L – czyli dwucylindrowy, benzynowy silnik 0.9 Li turbodiesel 1.3 L. Produkcja auta zaplanowana jest na przyszły rok.
Przygotowała: KK