Na targach motoryzacyjnych Delhi Auto Expo 2010 Tata Motors zaprezentował nowe modele pojazdów osobowych i użytkowych. Sukcesywnie będą one trafiać na linie produkcyjne koncernu, po czym w pierwszej kolejności zaoferowane zostaną na lokalnym rynku. Wśród nowości największe zainteresowanie wzbudzają modele Tata Aria i Tata Venture.
Tata Aria, którego pierwszy koncept został zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2005 roku, stanowi doskonałe połączenie funkcjonalności i komfortu oraz zalet pojazdy typu MPV z właściwościami terenowymi typowymi dla segmentu 4×4.
Unikalny design i konstrukcja powodują, że model ten wygląda jednocześnie elegancko oraz sprawia wrażenie pojazdu o wyjątkowej trwałości. Siłę pojazdu podkreślają felgi aluminiowe o rozmiarze 17”, na których zamontowane zostały opony o rozmiarze 235/65R17. Wyrazisty grill otoczony jest ostrą linią reflektorów przednich, które przechodzą w dynamiczną linię pojemnego nadwozia. Model napędzany jest silnikiem DiCOR diesel common rail o pojemności 2,2l, mocy 140 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Parametry te przekazywane są za pomocą manualnej skrzyni biegów na 4 napędzane koła (napęd dołączany, standardowo napęd tylnej osi).
Dzięki unikalnej konstrukcji nadwozia, pasażerowie wsiadają do Arii z łatwością typową dla pojazdu MPV, podczas gdy jednocześnie posiada on wybitne właściwości terenowe. Po zajęciu miejsc mogą poczuć się jak w luksusowej salonce. Zaprezentowane szerokiej publiczności egzemplarze wyposażone były w wiele udogodnień zapewniających kierowcy i pasażerom komfort oraz bezpieczeństwo. Przestronne wnętrze posiada 7 wygodnych miejsc w trzech rzędach siedzeń. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana poprzez automatyczny dwustrefowy system klimatyzacji z oddzielnymi otworami wentylacyjnymi również dla tylnych rzędów siedzeń. Kierowca posiada do dyspozycji radio 2 din z wbudowaną nawigacją, sterowaniem na kierownicy oraz tempomatem. Ekran systemu w połączeniu z kamerą wykorzystany jest do obserwacji przestrzeni z tyłu pojazdu podczas cofania. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia konstrukcja oparta na specjalnie ukształtowanej ramie nośnej, strefom zgniotu, 6 poduszek powietrznych, systemy ABS i ESP oraz hamulce tarczowe wentylowane zamontowane przy kołach zarówno przedniej jak i tylnej osi.
źródło: SAMAR, Tata Motors