Kwartet na parkiecie. Polaris RZR 4 900 EPS

Polaris słynie z produkcji zarówno motocykli, skuterów śnieżnych, jak i pojazdów trójkołowych. Jednak to w wytwarzaniu quadów wiedzie zdecydowany prym. Oferta Polarisa obejmuje wiele zróżnicowanych modeli i stale się powiększa. Wszystko, aby sprostać oczekiwaniom bardzo wymagającej klienteli.

W 2015 roku do szerokiej gamy quadów dostępnych w ofercie Polarisa dołączy model RZR 4 900. Pojazd niezupełnie nowy, gdyż wykazuje wiele cech wspólnych z RZR S 900. Oba quady łączy przede wszystkim napęd na obie osie (AWD), silnik ProStar, jaki i układ zawieszenia. Wspólnych mianowników jest sporo. Jest jednak znacząca różnica – dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, nowy Polaris pomieści dwa razy więcej osób.

Zmiany

Jak już wspomniałam, pod maską Polarisa znajduje się silnik ProStar 900 o mocy 75 KM, czyli jednostka mocniejsza aż o 40 % w porównaniu do tego co oferował jego poprzednik – wariant RZR 4 800. Nowy model może więc pochwalić się całkiem przyzwoitymi osiągami. Dodatkowo quad został wyposażony w skrzynię biegów znaną z modelu RZR, co ma zapewnić żwawszą i szybszą jazdę. Owa przekładnia lepiej zgrywa się też z mocniejszym silnikiem. Popracowano również nad systemem chłodzenia sprzęgła, dzięki czemu teraz znacznie lepiej odprowadza on ciepło.

W terenie

Z przodu skok zawieszenia jest równy 311 mm, z tyłu 335 mm. W RZR 4 900 zastosowano rajdowe, wyczynowe amortyzatory FOX Performance Series 2.0 Podium X, które mogą być poddane dużym obciążeniom. Quad został obuty w terenowe ogumienie GBC Dirt Commander. Aby jazda była jeszcze przyjemniejsza, poprawiono układ kierowniczy. Zakres skrętu kierownicą obejmuje jedynie 2 obroty. Układ bardzo szybko reaguje nawet na delikatny ruch kierowcy. Do tego dołączono elektryczne wspomaganie.

Wnętrze

W kabinie Polarisa znajdzie się miejsce dla czterech pasażerów. Wszystkie fotele wyposażone zostały w pasy bezpieczeństwa, które można w łatwy sposób regulować. Dodatkowo siedziska zaprojektowano tak, aby amortyzowały wstrząsy i zapewniały stabilną pozycję podczas jazdy zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażerów. Fotele ulokowano w przemyślany sposób – może i nie rozsiądziemy się wygodnie i nie wyprostujemy nóg, ale we wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca, aby jazda była w miarę komfortowa. We wnętrzu znajdziemy także sporo poręcznych schowków na drobiazgi.

Użytkowanie

Kolejną istotną cechą, o której warto wspomnieć jest łatwość obsługi RZR 900 EPS. W przypadku tego quada dostęp do wszystkich ważnych elementów jest niezwykle łatwy. Zarówno filtr powietrza, świece zapłonowe, jak i wlew oleju znajdują się pod panelem, którego demontaż zajmuje kilka sekund.

Rynek

Od lutego RZR 4 900 Polaris będzie dostępny w salonach sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Klienci do wyboru będą mieli dwie wersje kolorystyczne – czerwoną i niebieską. A co z kosztami? Za nową wersję RZR klienci będą musieli zapłacić 18 299 $. O dystrybucji na rynku polskim na razie nic nie wiadomo.

Autor: Karolina Dukla
Zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje: