W salonach Citroëna w Polsce zadebiutował model C4 Cactus. Jest to niewielkich rozmiarów crossover dostosowany do jazdy po drogach o kiepskiej jakości. Producent obiecuje funkcjonalność oraz niskie koszty eksploatacji. Model ma być o 200 kg lżejszy od Citroëna C4, na którym bazuje. Cactus ma podniesione zawieszenie. Rozstaw osi pozostał bez zmian. Zespół Citroëna zatroszczył się o bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażera. Ciekawy rozwiązaniem jest ulokowanie poduszki powietrznej w podsufitce, a także połączenie przednich foteli, co od razu przywołuje na myśl kanapy w typowo amerykańskich samochodach. Auto bez wątpienie nadaje się do jazdy po miejskich drogach, ale sprawdzi się także jako lekki samochód terenowy. Wypad za miasto… nie ma najmniejszego problemu – choć do bagażnika nie wchodzi zbyt wiele – tylko 358 litrów. Pod maską Cactusa znajdziemy jeden z 5 silników do wyboru – benzynowy 1,2 PureTech o mocy 75, 82 lub 110 KM oraz diesel 1,6 l w wariantach e-HDI 92 KM oraz BlueHDI 100 KM. Samochody będą wyposażone w pięciobiegową manualną lub sześciobiegową półautomatyczną skrzynię biegów.

Skrajne podejścia. Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 vs. Subaru XV 2.0D
Dacia Duster i Subaru XV – zupełnie inne założenia i zupełnie inne kwoty w cennikach. Duster to budżetowy projekt auta