Choć przypadł im czas wypierania z tradycyjnych rynków, bez wątpienia wpisały się w piękną kartę historii marki z Solihull.
[nice_info]
Przez czternaście lat produkcji (1971-1985) z taśm fabryki w Solihull zjechało 440 000 egzemplarzy Serii III.[/nice_info]
[nice_info]
W II połowie lat siedemdziesiątych, Land Roverem Serii III 109 Station Wagon z silnikiem 2,6 l, dysponował I sekretarz PZPR Edward Gierek. Samochód stanowił wyposażenie rządowego ośrodka w Tucznem w Bieszczadach, a opiekował się nim ówczesny „wielki łowczy” ośrodka płk Kazimierz Doskoczyński. Pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, samochód ten był w posiadaniu znanego wspinacza i alpinisty Renarda Stachnika[/nice_info]
Land Rover Serii III – historia modelu
1971 – debiut modelu
1972 – wprowadzenie modelu 88 III Lightweight
1976 – milionowy Land Rover powstaje w Solihull
1977 – zakończenie produkcji wersji 1 Tona
1979 – wprowadzenie do produkcji wersji 109 Stage One, zakończenie produkcji silnika 2,6 l
1980 – modernizacja silników 2,25 l
1982 – wprowadzenie wersji County
1983 – zakończenie produkcji modelu 109
1985 – zakończenie produkcji modelu 88 (County)
Land Rover Serii III – silniki
2,25 l (11H/13H) – 1971-1985, czterocylindrowy, benzynowy o pojemności 2 286 cm³ (90,47 mm x 88,90 mm), moc 74 KM przy 4 200 obr./min, moment 163 Nm przy 2 000 obr./min
2,25 l (10J) – 1971-1985, czterocylindrowy, diesel o pojemności 2 286 cm³, (90,47 mm x 88,90 mm), moc 62 KM przy 4 000 obr./min, moment 140 Nm przy 1 800 obr./min
2,6 l – 1971-1979, sześciocylindrowy, benzynowy o pojemności 2 625 cm³, (77,80 mm x 92,00 mm), moc 83-90 KM przy 4 500 obr./min, moment 173-178 Nm przy 1 500 obr./min
3,5 l – 1979-1983 – ośmiocylindrowy, benzynowy o pojemności 3 528 cm³, (88,90 mm x 71,12 mm), moc 93 KM przy 3 500 obr./min, moment 230 Nm przy 2 000 obr./min
Autor: Tomasz Konik, Zdjęcia: Land Rover