OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Czego nie ma, to się nie zepsuje…Land Rover Freelander 2 (typ FA, 2006-)

Land Rover Freelander 2 – chronologia zmian modelu
2006 – premiera modelu z silnikami 2,2 l Td4 oraz 3,2 l
2009 – wersja TD4_e z układem start/stop
2010 – silnik SD4 (190 KM)
2011 – silnik TD4 (150 KM), facelift
2012 – silnik Si4 (241 KM)
2013 – facelift

 

Land Rover Freelander 2 – zalety i wady

  • dynamiczny, kulturalny i oszczędny diesel
  • idealnie działająca skrzynia biegów
  • pięknie zestrojone podwozie – wysoka jakość prowadzenia i komfort
  • sprawny napęd i podwozie – stosunkowo wydolne w terenie
  • wysoka jakość użytych materiałów
  • doskonała ergonomia kokpitu
  • świeża i elegancka stylistyka
  • bogate wyposażenie
  • duży uciąg
  • wysoka cena
  • okazjonalne usterki
  • brak regulacji tylnych foteli

Land Rover Freelander 2 – silniki
TD4 – (2006-2011) PSA-Ford DW12, 2 197 cm3, 4-cyl., rzędowy, olej napędowy, wtrysk CR, turbodoładowany, 160 KM przy 4 000 obr./min, 400 Nm przy 2 000 obr./min
TD4/eD4 – (2011-) PSA-Ford DW12, 2 197 cm3, 4-cyl., rzędowy, olej napędowy, wtrysk CR, turbodoładowany, 150 KM przy 4 000 obr./min, 420 Nm przy 1 750 obr./min
SD4 – (2010-) PSA-Ford DW12, 2 197 cm3, 4-cyl., rzędowy, olej napędowy, wtrysk CR, turbodoładowany, 190 KM przy 4 000 obr./min, 420 Nm przy 1 750 obr./min
i6 – (2006-2012) Ford Si6, 3 192 cm3, 6-cyl., rzędowy, benzyna, wtrysk wielopunktowy, wolnossący, 233 KM przy 6 300 obr./min, 317 Nm przy 3 200 obr./min
Si4 – (2012-) Ford EcoBoost, 1 999 cm³, 4-cyl., rzędowy, benzyna, wtrysk wielopunktowy, turbodoładowany, 241 KM przy 5 500 obr./min, 340 Nm przy 1 750-3 200 obr./min

Land Rover Freelander 2 Td4 – orientacyjne ceny wybranych części zamiennych

  • amortyzatory przód (kpl.) – 1 000-1 250 zł
  • końcówka drążka kierowniczego – 150 zł
  • łącznik stabilizatora (przód/tył) – 55/65 zł
  • koło zamachowe dwumasowe – 1 600 zł
  • siłownik sprzęgła z łożyskiem wyciskowym – 350-400 zł
  • sprzęgło – 900-1 100 zł
  • zestaw naprawczy rozrządu – 1 250 zł
  • klocki hamulcowe (przód/tył) – 180-450/140-330 zł
  • tarcza hamulcowa (przód/tył) – 120-275/105-255 zł

Dane: www.landstore.pl

[table id=21  widths=”500px” /]

 

...a może to też Cię zainteresuje:

Wyciągarka w komplecie
Power Premium

Powerwinch Panther 9,5  Spod dłuta POWERWINCH wyszła pierwsza wyciągarka klasy premium. 18 lat doświadczeń w branży, kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych wyciągarek

Czytaj dalej >>