Zaprezentowany przez Volkswagen Samochody Użytkowe na Genewskim Salonie Samochodowym koncepcyjny Amarok Canyon to wyjątkowy wariant cieszącego się dużą popularnością Amaroka. Przygotowany specjalnie dla miłośników modnego sportu ekstremalnego. Pokazany w Genewie koncepcyjny Amarok Canyon jest pod każdym względem – od zawieszenia po detale bagażnika – przystosowany do wymagań tej ekstremalnej dyscypliny sportowej. Koncepcyjny Amarok jest znacznie wyższy i szerszy, niż seryjny. Także jego kolor jest wyjątkowy. Pomarańczowo-czerwone nadwozie w kolorze Baladi Orange ze specjalnym połyskiem zostało podwyższone o 40 milimetrów dzięki zastosowaniu „body lift kit”. Razem z oponami studyjny model jest o 85 milimetrów wyższy. Na dachu ten freestylowy pojazd ma pałąk z czterema dodatkowymi reflektorami. Kolejnymi akcentami są przyciemniane tylne światła i osłona podwozia w kontrastowym kolorze. Dwa elektrycznie wysuwane stopnie ułatwiają pasażerom wsiadanie do położonej wysoko kabiny. Stopnie zostały zintegrowane z nadwoziem w sposób prawie niezauważalny i składają się po ruszeniu, co pozwala na zachowanie typowej dla Amaroka przydatności do jazdy terenowej.
Zwiększyła się także szerokość koncepcyjnego auta. Aby stworzyć miejsce dla masywnych opon AT o wymiarach 275/65 R 18 na obręczach Durban w kolorze High Gloss Adamantium Dark nadkola zostały poszerzone o 35 milimetrów z każdej strony.
Aby zapewnić maksymalną przydatność do jazdy terenowej Amarok Canyon jest napędzany mocnym silnikiem 2.0 TDI Biturbo o mocy 132 kW/180 KM, dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1.500 – 2.250 obr./min. Za przenoszenie napędu na najtrudniejszym nawet podłożu odpowiedzialny jest 4MOTION – napęd na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.
źródło: Volkswagen