OFF-ROAD PL MAGAZYN 4x4 | CHALLENGE&INDEPENDENCE
Search
Logo OFF-ROAD.PL magazyn 4x4

Rozmiar ma znaczenie. Honda Pioneer 500

Minął niespełna rok od wprowadzenia na rynek rewolucyjnego Pioneera 700 i Pioneera 700-4, a Honda już wzbogaca gamę modeli o nowy egzemplarz – Pioneer 500, czyli kompaktowy, dwuosobowy quad, który idealnie sprawdzi się w terenie, ale i będzie stanowił doskonałe narzędzie do pracy. Jak zapewnia zespół Hondy nowe cacko łączy legendarną trwałość, jakość i niezawodność – wszystko w rozsądnej cenie.

Kompaktowy

Nowy side-by-side Hondy jest o 254 mm węższy i 250 kilogramów lżejszy od serii 700. Jest na tyle wąski, aby zmieścić się w przyczepie pełnowymiarowego pickupa. Wymiary pojazdu w tym przypadku mogą być zdecydowanym plusem. Mała szerokość sprawia, że możliwa jest przejażdżka po wielu szlakach – szczególnie tych, w których robi się naprawdę ciasno. W takich sytuacjach Pioneer 500 sprawdzi się idealnie. Przyzwoity prześwit – wynoszący 244 mm – daje możliwość podróżowania po skalistym, wymagającym terenie, gdzie nie brakuje pagórków i leżących na drodze kamieni. Niewielki promień skrętu odzwierciedla natomiast jego zwinność.
Entuzjaści offroadu, pokonując bardzo wymagające trasy, nierzadko spotykają wiele ograniczeń. Często szlaki są zbyt ciasne, żeby móc przez nie przejechać. Dzięki zupełnie nowej stalowej ramie podwozia kompaktowy Pioneer 500 ma niespełna 1,3 m szerokości.
Silnik

Inspiracją przy tworzeniu silnika dla Pioneera 500 był silnik Hondy Foreman 4×4. Jednocylindrowa jednostka w połączeniu z pięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów generuje wystarczającą ilość mocy dla lekkiego quada. Chłodzony cieczą silnik ma pojemność 475 cm3. System wtrysku (PGM-FI) – wedle zapewnień producenta – ma oszczędnie obchodzić się z paliwem. Dodatkowo, Pioneer 500 posiada w układzie wydechowym czujnik składu mieszanki spalin, co zwiększa precyzję pomiaru zużycia paliwa, a jednocześnie sprawia, że quad spełnia wymagania dotyczące emisji spalin. Pioneer 500 został wyposażony – zarówno z przodu, jak i z tyłu – w skutecznie działające hamulce tarczowe podłączone do układu hydraulicznego.

Wyposażenie

Dwuosobowa Honda została zaprojektowana tak, aby jazda była w miarę komfortowa. Aby wejść do Pioneera 500 należy przekręcić pokrętło zwalniania drzwi, a te zostaną automatycznie otworzone – proste, ale jakże pomysłowe [su_tooltip position=”north” size=”1″ title=”rozwiązanie” content=”Mechanizm jest łatwo dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza pojazdu. Drzwi otwierają się o pełne 180 stopni, co zdecydowanie ułatwia wejście i wyjście z Pioneera 500. ” class=”dymek”]rozwiązanie[/su_tooltip]

Wnętrze jest przestronne i wygodne zarówno dla dla kierowcy, jak i pasażera. Z boku pojazdu zamontowano siatkę, która jest pewnego rodzaju zabezpieczeń przed przeszkodami, które można napotkać na trasie – ochroni kierowcę i pasażera przed wystającymi gałęziami. Na uwagę zasługują również detale – podwójne zagłówki, dwa uchwyty na kubki oraz gniazdko zasilania 12 V. Jazdę w nocy umożliwiają zamontowane z przodu światła halogenowe.

Ładowność

Z tyłu znajduje się duży, płaski bagażnik zbudowany z wytrzymałej stali, co sprawia, że Pioneer 500 bez problemu może przewieźć niezbędny ładunek. Ładowność pojazdu wynosi 204 kg. Nie jest to rekordowo dużo, ale jak na pojazd tego typu w pełni wystarcza. Bagażnik pomieści więc biwakowy ekwipunek, czy narzędzia niezbędne do pracy. Quad wyposażono także w podręczne schowki, do których można włożyć wodę, mapę lub inne rzeczy, które zawsze chcemy mieć pod ręka.

Użytkowanie

Quad będzie dostępny w czterech kolorach: czerwonym, zielonym, oliwkowym oraz wielobarwnym pokryciem maskującym. Zespół Hondy zatroszczył się o klienta skupiając się na takich szczegółach jak łatwy dostęp do elementów serwisowych, czy próbne jazdy. Do tego Pioneer 500 jest niezwykle prosty w użytkowaniu – sprawdzenie poziomu i wymiana płynu chłodzącego, oleju, czy płynu hamulcowego są bardzo łatwe i nie wymagają użycia żadnych narzędzi.
Quad może być dobrym rozwiązaniem dla osób potrzebujących kompaktowego, funkcjonalnego pojazdu, który można wykorzystać zarówno do rekreacyjnych wycieczek po leśnych trasach, jak i do drobnych prac w gospodarstwie domowym.

[su_box title=”Honda Pioneer 500 – dane techniczno-eksploatacyjne” box_color=”#C4302B”]

SILNIK
pojemność skokowa – 475 cm3, czterosuwowy, jednocylindrowy, średnica cylindra x skok tłoka – 92 mm x 71.5 mm , stopień sprężania – 9.5:1

PRZEKŁADNIA
2 tryby napędu: 2WD, 4WD, automatyczna, 5-stopniowa skrzynia biegów, pierwszy bieg o niskim przełożeniu

ZAWIESZENIE
przednie – niezależne, podwójne wahacze, skok zawieszenia – 150 mm
tylne – niezależne, podwójne wahacze, skok zawieszenia – 150 mm

OPONY
Maxxis M978H, przód – 24 x 8-12, tył – 24 x 10-12

HAMULCE
przód – podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 200 mm, tył – tarcze hamulcowe o średnicy 170 mm

MASY, WYMIARY, OBJĘTOŚCI
długość x szerokość x wysokość – 2604 x 1270 x 1839 mm, rozstaw osi – 1857 mm, promień zawracania – 3,9 m; masa własna – 458 kg, maksymalna ładowność – 204 kg, pojemność zbiornika paliwa – 16 l

[/su_box]

autor: Karolina Dukla, zdjęcia: producent

...a może to też Cię zainteresuje: